sobota, 29 stycznia 2011

Wiedźmin: Gra Wyobraźni, sesja nr 1 - część trzecia

 Wiedźmin: Gra Wyobraźni
Saga: Upadek Wiedźminów
Prolog

Witam  ponownie na trzeciej odsłonie Prologu sagi Upadek Wiedźminów.
Zaznaczam, że pisany tutaj scenariusz jest zaledwie rysem historii, którą możesz poprowadzić.
Przypominam bajarzu, że przygoda zależna jest wyłącznie od ciebie i twojej wyobraźni.

Akt 3 – Rozwiązania

    Czas przejść do rozwiązań przygody. Możliwości działania przez hanzę jest wiele, głównym zadaniem jest sprawdzenie co z wiedźminami, czyli i odbicie jednego z wiedźminów.
    Sposobów dowiedzenia się jest bardzo dużo, od wypytywań mieszkańców, którzy raczej nie będą chcieli rozmawiać chyba, że będą mieli ku temu powody :) po otwartą wojnę, jeśli dowiedzą się, że istnieje kult pająka. Pamiętaj MG, że kultyści nie będą długo czekać na swój ruch, jeśli gracze zaczną coś podejrzewać na pewno wykorzystają swoje możliwości, aby im przeszkodzić. Modlitwy i klątwy kapłanów to ich specjalność, a i trzeba pamiętać o tym, że nie będą chcieli się ujawniać się otoczeniu. Im mniej wiedzą ich ofiary tym lepiej, jeśli, któryś z mieszkańców coś powie pewnie nie dożyje następnego dnia.
    Pamiętaj o spotkaniach rady miasta, to normalne, że radni spotykają się by porozmawiać o sprawach miasta no i przy okazji kultu, może to w czymś pomoże graczom :) Upicie kogoś to dobra metoda wyciągnięcia informacji, może któryś coś powie.
    Nie opisze tutaj dokładnych działań bo jest co całkowicie niepotrzebne, scenariusze nie powinny być liniowe, gra fabularna i twoja opowieść nie powinna ciągnąć graczy od punktu A do B, po czym na pewno do pkt C, a koniec końców do D i koniec przygody.
    Scenariusze, które zostały napisane, są po to, aby zdobyć pomysł na fabułę przygody, lecz pamiętaj, dobrego MG cechuje jego improwizacja i zachowanie w danym momencie. Musisz reagować na wszystko, nawet na absurdalne pomysły graczy, mogą robić co chcą lecz nie zawsze musi się udać, a skutki muszą przyjąć.
    Czy uda im się odbić wiedźmina? Czy przeżyją spotkanie z kultystami, klątwami i niebezpieczeństwami? To już zależy od nich i od ciebie MG. Po ukończeniu przygody skierują się w kierunku miasta Ban Gleann, gdyż tam mogli podążyć napastnicy, którzy zabrali mutageny.

Koniec części trzeciej ostatniej

4 komentarze:

  1. Hej, tu Darcane z bloga k20. Trafiłem na Twojego bloga dopiero dzisiaj, a tu widzę coś brak motywacji do pisania? Pisz dalej!

    Dodałem Cię do obserwowanych w Google. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisz, pisz. I nie zapominaj o blogu poświęconym W:GW. Odkąd padła stronka to jedyne miejsce w sieci gdzie coś nowego się rodzi.

    P.S. Masz może zarchiwizowaną oficjalną stronkę do Wiedźmina: Gry Wyobraźni. Dużo fajnych tekstów tam było.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    No cóż mogę powiedzieć, nic tylko pisać dalej i się do tego zmotywować :)
    Nie wiedziałem, że oficjalna strona nie istnieje, a więcej na temat wiedźmina znajdziesz na moim drugim blogu
    http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń